30 aug. 2009

Gheorghe Pogea: Am decis ca bugetarii să intre în zece zile fără plată

Guvernul s-a reunit sâmbătă la Palatul Victoria, în şedinţă extraordinară, să aprobe proiectul de lege privind rectificarea bugetului de stat pe anul 2009. Până la sfârşitul anului, veniturile bugetare vor scădea cu 17 miliarde de lei, acesta fiind principalul motiv pentru realizarea rectificării bugetare
Gheorghe Pogea la finalul şedinţei:
- reducerea de cheltuieli aferente zilelor libere a fost inclusă în ordonanţa de rectificare bugetară
- procedura de stabilire a zilelor libere fără plată va fi stabilită de fiecare minister în parte, cu respectarea legii
- rog angajaţii din sistemul public să înţeleagă necesitatea acestei măsuri temporare
- modalitatea de aplicare a acestei măsuri va fi stabilită cu acordul salariatului
- vă asigurăm că măsura obligativităţii a 10 zile de concediu fără plată pentru angajaţii la stat este absolut necesară, nu este o ambiţie a cuiva, o vom face respectând legalitatea, vom lăsa la atitudinea ordonatorilor de credite pentru ajustarea cheltuielilor
- calea cea bună este următoarea: angajaţii pot să îşi ia zile libere sau dacă există alte măsuri de ajustare a cheltuielor cu 15,5%, acest lucru este o necesitate obiectivă în vederea încadrării în limitele cheltuielilor bugetare aprobate, conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice,
- indiferent de modul de finanţare, vor acorda, din oficiu, în perioada septembrie-noiembrie 2009, personalului propriu, indiferent de statutul acestora, zile libere fără plată pentru o perioadă de 10 zile lucrătoare sau, după caz, vor dispune reducerea programului de lucru astfel încât veniturile plătite salariaţilor să se diminueze cu 15,5% lunar.
- estimăm o scădere economică de 8-8,5%
- contracţia economică a mult mai severă decât proiectele iniţiale
- deficitul bugetar va fi de 7,3% din PIB
- cheltuielile bugetare se ridică la 193,7 miliarde de lei
- scăderea încasărilor din TVA este de aproximativ 4 miliarde de lei, din cauza reducerii activităţii economice
- plafonul pentru infrastructură va fi majorat cu 400 de milioane de lei pentru drumurile expres şi cu 500 de milioane de lei pentru drumurile judeţene
- vom majora plafonul de garantare cu 400 de milioane de euro
- în ceea ce priveşte asistenţa socială, pentru fondul de pensii am alocat 487 de milioane de lei, iar pentru bugetul de şomaj am alocat 895 de milioane de lei.
- de asemenea, am alocat de la bugetul de stat alte 5,5 miliarde de lei ca subvenţie pentru bugetul de pensii Guvernul trebuie să reducă deficitul cu 5,5 miliarde de lei, la 7,3% din PIB, şi rectiicarea se va face la un curs mediu de 4,2 lei pentru un euro.
Reducerea deficitului bugetar se va face, în principal, din reducerea cheltuielilor de personal: 0,3% din PIB (1,5 miliarde de lei) vor fi economisiţi cu trimiterea aparatului bugetar în concediu fără plată, iar alte 500 de milioane de lei, din neplata orelor suplimentare şi a premiilor prevăzute pentru 2009, iar cheltuielile cu bunurile şi serviciile vor fi reduse şi ele cu 2,5 miliarde de lei. Plafonul de garanţii guvernamentale va fi majorat în 2009 cu 200 milioane euro, iar în 2010 va ajunge la 8,6 miliarde lei, de la 7,7 miliarde lei în acest an, banii urmând să fie utilizaţi, în principal, pentru sporirea capacităţii de absorbţie a fondurilor comunitare.Ministerul Muncii, Justiţiei, Afacerilor Interne şi cel al Educaţiei vor beneficia de resurse suplimentare pentru plata drepturilor salariale şi funcţionarea instituţiilor din subordine. În rest, 13 ministere pierd peste un miliard de lei prin rectificarea bugetară

Sindicatele resping aplicarea concediului fără plată de 10 zile şi ameninţă cu proteste

Reprezentanţii sindicatelor au declarat joi, la finalul discuţiilor purtate la Ministerul Muncii, că nu acceptă propunerea guvernului de a trimite angajaţii din sistemul bugetar în concediu fără plată de câte zece zile până la finalul anului şi avertizează că se pregătesc de proteste.
Sindicaliştii din Educaţie nu au fost de acord cu varianta susţinută de Guvern şi spun că, cel mai probabil, se va ajunge la acţiuni de protest.
"Respingem această variantă, care este inacceptabilă. În învăţământ s-au disponibilizat deja 20.000 de posturi de la 1 septembrie şi ca să muncim să facem acte patriotice nu se poate. Cel mai probabil se va ajunge la acţiuni de protest", a afirmat prim-vicepreşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), Simion Hăncescu.
Pe de altă parte, secretarul de stat în Ministerul Muncii, Valentin Mocanu, a spus că o variantă privind reducerea timpului de lucru în învăţământ ar putea consta în diminuarea programului de pregătire a profesorilor: "Profesorii au o normă didactică de 18 ore la clasă şi restul orelor sunt pentru pregătire. Se poate găsi o soluţie pentru reducerea timpului de lucru din cele două părţi".
Executivul intenţionează să îşi asume răspunderea pe un proiect de Lege privind restucturarea unor instituţii publice şi aplicarea unor măsuri cu caracter financiar, care prevede că ordonatorii principali de credite pot decide dacă angajaţii vor avea 10 zile de concediu fără plată în intervalul septembrie - noiembrie sau pot decide reducerea programului de lucru, astfel încât venitul lunar al salariaţilor să fie redus cu 15,5%.

BUGETUL M.E.C.I. DIMINUAT CU 154 MILIOANE LEI

Guvernul a efectuat, sâmbătă, a doua rectificare bugetară din acest an, după ce Fondul Monetar Internaţional a fost de acord cu o creştere a deficitului bugetar la 7,3% în 2009, de la proiecţia anterioară de 4,6%, negociată în martie pentru acordul încheiat de autorităţi cu instituţia financiară.
Majorarea ţintei de deficit bugetarvine pe fondul unei scăderi a veniturilor la bugetul consolidat în acest an cu 17,4 miliarde de lei (3,5% din PIB) faţă de programul iniţial, ca urmare a scăderii veniturilor încasate din TVA (4 miliarde lei), contribuţii sociale (circa 5 miliarde lei) şi venituri nefiscale (4,1 miliarde lei). La aceasta se adaugă nerealizări de venituri din fonduri postaderare, în sumă de 550 milioane lei.
Cheltuielile bugetului consolidat sunt reduse cu 5,2 miliarde lei (1,1% din PIB). La bugetul de stat sunt majorate cheltuielile cu 5 miliarde lei, bugetul asigurărilor de stat este suplimentat cu 487 milioane lei, iar bugetul de şomaj creşte cu 895 milioane lei, "pentru a face faţă oricărei creşteri a numărului de şomeri", potrivit ministrului Finanţelor, Gheorghe Pogea.
Pentru proiecte de infrastructură sunt alocate fonduri suplimentare de 900 milioane lei, dintre care 500 milioane lei pentru infrastructura rutieră şi 400 milioane lei pentru infrastructura şcolară şi drumuri judeţene.
Plafonul de garanţii guvernamentale este majorat cu 400 milioane euro pentru cofinanţarea proiectelor finanţate din fonduri UE sau din sume rambursabile.
Au fost alocate fonduri suplimentare de 487 milioane lei pentru pensii, iar de la bugetul de stat se va acorda o subvenţie de 5,5 miliarde lei către bugetul de pensii, pentru a contracara lipsa de venituri.
În total, reducerile de fonduri pentru ministere se ridică la 1,4 miliarde lei, cu diminuări de alocaţii la:
Ministerul Dezvoltăriui Regionale şi Locuinţei (un minus de 347 milioane lei),
Ministerul Educaţiei (-154 milioane lei),
Ministerul Finanţelor Publice (-205 milioane lei),
Ministerul Sănătăţii (-113 milioane lei),
Ministerul Mediului (-108 milioane lei),
Ministerul Tineretului şi Sportului (-78 milioane lei),
Ministerul Comunicaţiilor (- 43 de milioane lei),
Ministerul Turismului (-30 milioane lei),
Secretariatul General al Guvernului (-66 milioane lei),
alţi ordonatori de credite ai bugetului de stat (-151 milioane lei).
Ministerul Economiei va primi 169,9 milioane lei în principal pentru asigurarea producţiei de apă grea, programul de conservare şi închidere a minelor, dar şi pentru achitarea datoriilor bugetare la Regia Autonomă pentru Activităţi Nucleare şi plata datoriilor către Societatea Naţională a Lignitului Oltenia Târgu Jiu.
Ministerul Administraţiei şi Internelor va primi 66,2 milioane lei, cea mai mare parte a sumei urmând să fie rapartizată prin hotărâre a Guvernului către bugetele locale şi utilizată exclusiv pentru achitarea obligaţiilor restante ale centralelor electrice de termoficare către bugetul de stat, în timp ce Ministerul Justiţiei va primi 61,3 milioane lei pentru achitarea integrală a drepturilor salariale până la sfârşitul anului 2009, precum şi pentru cheltuieli de întreţinere în vederea funcţionării normale a activităţii instanţelor judecătoreşti.
Pentru sistemul integrat de securitate al frontierei de stat, Ministerul Administraţiei şi Internelor va beneficia de un plus de 353,6 milioane lei din credite externe.
Pogea a amintit că, aşa cum este explicat şi în proiectul de rectificare, fondurile la Ministerul Justiţiei au fost alocate pentru funcţionarea structurilor din sistem, nu pentru salariile magistraţilor, ale căror drepturi salariale restante au fost reglementate, din punct de vedere al plăţii, printr-un act normativ distinct, în vara acestui an.
"Ministerul Justiţiei a fost interesat de asigurarea resurselor financiare pentru bunuri şi servicii, pentru că, din această perspectivă, criza nu a asigurat întotdeauna resursele necesare.
În urma rectificării, veniturile totalizează 31,6% din PIB (157,2 miliarde lei), iar cheltuielile totale se cifrează la 38,9% din PIB (193,7 miliarde lei), raportat la un produs intern brut prognozat la 497,3 miliarde lei.
Pentru acest an, Guvernul anticipează o scădere economică de 8-8,5 %.
Cifrele sunt similare celor prezentate, miercuri, de MEDIAFAX.
Inflaţia este estimată pentru acest an la 4,3%.
Ministrul Finanţelor a arătat că, fără această rectificare, deficitul bugetar ar fi depăşit 8%.
Prima rectificare a bugetului din 2009 a fost efectuată în luna aprilie, în urma acordului de împrumut convenit cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană.

Sindicatele din Educaţie au spus că noii coeficienţi sunt în defavoarea cadrelor didactice calificate

Sindicaliştii din învăţământ sunt nemulţumiţi de legea salarizării unitare, care dezavantajează cadrele didactice cu experienţă, un învăţător necalificat ajungând să fie plătit mai bine decât unul cu experienţă, a declarat vicepreşedintele FSLI, Simion Hăncescu.
Prezent la discuţia pe tema ultimei variante a legii unice de salarizare de la Ministerul Educaţiei, Hăncescu a atras atenţia asupra "micilor nereguli sesizate în grilă, cum ar fi faptul că un învăţător necalificat are salariul mai mare decât unul calificat sau diferenţele foarte mici dintre salariile educatorilor debutanţi şi cele ale educatorilor care au ani de experienţă"."Oricum, grila per ansamblu nu ni se pare bine calculată şi vom încerca să creştem coeficienţii", a mai spus vicepreşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ.
Ultima variantă a legii unice de salarizare va duce, în condiţiile unui salariu minim brut de 600 lei, la scăderi salariale între 6% şi 12% pentru toate cadrele didactice din preuniversitar. Potrivit acesteia, profesorii cu gradul didactic I vor primi între 2,65 salarii minime brute, dacă au între 2 şi 6 ani vechime şi 4,1 salarii minime brute, pentru cei cu peste 40 de ani vechime. Pentru învăţători şi educatori, noua grilă se situează, pentru cei care au doar studii liceale, între 1,25 salarii minime la debutanţi şi 2,15 salarii minime la cei cu peste 40 de ani vechime.
În sistemul universitar, cel mai mare salariu îl poate lua un rector, respectiv 8,45 salarii minime brute. Cele mai mici salarii la cadrele didactice din universităţi sunt cele ale preparatorilor, care pot primi între 1,9 salarii minime, la debutanţi, şi 2.85 salarii minime, pentru cei cu 6-10 ani vechime.În privinţa propunerii Executivului de a-i trimite pe toţi angajaţii din sistemul bugetar în concediu fără plată până la sfârşitul anului, sindicaliştii din învăţământ atrag atenţia că, în cele 10 zile de concediu forţat, profesorii vor prefera să nu vină la ore. "O să se facă şcoală la fără frecvenţă", a declarat secretarul general al Federaţiei Educaţiei Naţionale, Constantin Ciosu.

25 aug. 2009

Sindicaliştii din Educaţie resping ultima variantă a proiectului legii de salarizare unitare

Sindicaliştii din Educaţie resping categoric ultima variantă a proiectului privind legea salarizării unice pentru bugetari, spunând că acesta accentuează actualele inechităţi privind salarizarea şi determină prăbuşirea, iremediabilă, a învăţământului românesc.
Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţiei Sindicatelor din Învăţământ "Spiru Haret", Federaţiei Educaţiei Naţionale şi ai Federaţiei Naţionale Sindicale "Alma Mater" susţin că reforma şcolii va fi sortită eşecului, atât timp cât guvernanţii îşi vor bate joc, mai departe, de resursa umană din învăţământ, recompensând munca cu salarii de mizerie.
"Salariaţii din învăţământ riscă să rămână, în continuare, Cenuşăreasa sectorului bugetar, iar actualii bugetari de lux nu-şi vor pierde acest statut. După ce, în urma negocierilor între reprezentanţii salariaţilor bugetari şi cei ai MMFPS s-a conturat un proiect de grilă care elimina inacceptabilele discrepanţe salariale actuale, conducerea aceluiaşi minister, în mod unilateral, a «mutilat» această grilă, diminuând cu peste 40% coeficienţii de ierarhizare pentru salariaţii din învăţământ şi sănătate. Pentru a demonstra că nu sunt cu nimic mai prejos decât «specialiştii» de la MMFPS, contabilii Ministerului Finanţelor au mai dat o lovitură acestor categorii de salariaţi, aruncându-i şi mai mult spre partea inferioară a grilei", reclamă sindicaliştii din Educaţie.
Sindicaliştii amintesc că printre principiile stabilite de Guvern a fost şi cel conform căruia ar fi trebuit să existe echivalenţe între salariile din învăţământ şi cele din sectoarele bugetare privilegiate: justiţie, administraţie publică centrală şi locală, poliţie şi armată.
În opinia lor, reprezentanţii de la Ministerul Muncii şi Ministerul Finanţelor au ignorat acest principiu, dând dovadă de "lipsă de viziune şi profesionalism" şi, în realitate, au propus un proiect de lege care ar trebui să se intituleze "lege privind salarizarea inechitabilă în sectorul bugetar".
Cele patru federaţii reprezentative din învăţământ solicită Guvernului, Preşedinţiei, conducerilor partidelor politice, precum şi parlamentarilor, ca viitoarea lege a salarizării în sectorul bugetar să aibă la bază, grila de salarizare negociată cu partenerii de dialog social, aceasta fiind singura variantă care ar putea conduce la creşterea calităţii actului educaţional.
Coeficienţii de ierarhizare din proiectul legii unice de salarizareîn sectorul bugetar au fost reduşi, după analiza financiară făcută de Ministerul Finanţelor, cu până la 25%. În urmă cu o lună şi jumătate, Guvernul a mai efectuat o ajustare a coeficienţilor cu aproximativ 40%.
Varianta analizată de Guvern este ca, în viitoarea lege a salarizării unice, raportul dintre salariul mediu şi cel minim să fie de 2 la 1, iar masa salarială să scadă de la 9,4% din PIB, cât este în 2009, la 6% din PIB în 2015.
Guvernul a anunţat că intenţionează să îşi asume răspunderea în faţa Parlamentului, la 2 septembrie, pentru un pachet de legi care include şi noul sistem de salarizare în sectorul bugetar.

17 aug. 2009

Astăzi începe sesiunea de toamnă a Bacalaureatului

Începe a doua sesiune de bacalaureat. Elevii care nu s-au prezentat sau nu au promovat sesiunea din iunie a examenului mai au o şansă.

Examenul debutează astăzi cu proba orală la limba şi literatura română, urmată de cea la limba maternă şi cea la o limbă străină. De joi, încep probele scrise. Ultimul examen din sesiunea de toamnă este programat pe data de 26 august. Rezultatele finale vor fi afişate pe 3 septembrie. Pentru a doua sesiune de bacalaureat din această toamnă s-au înscris aproape 50.000 de absolvenţi de liceu.
Calendar Bacalaureat - sesiunea de toamnă
17 august 2009 - Limba şi literatura română – probă orală
18 august 2009 - Limba şi literatura maternă – probă orală
19 august 2009 - Limba şi literatura modernă – probă orală
20 august 2009 - Limba şi literatura română – probă scrisă
21 august 2009 - Limba şi literatura maternă – probă scrisă
24 august 2009 - Proba obligatorie a profilului - probă scrisă
25 august 2009 - Probă la alegere din aria specializării - probă scrisă sau practică
26 august 2009 - Probă la alegere din celelalte discipline - probă scrisă sau practică
28 august 2009 - Afişarea rezultatelor şi depunerea contestaţiilor
30 august 2009 - Rezolvarea contestaţiilor
2 septembrie - 3 septembrie 2009 - Afişarea rezultatelor finale

14 aug. 2009

CODUL EDUCATIEI

PROIECTUL Legii salarizarii unice

PROIECTUL LEGII SALARIZARII UNICE
LISTA COEFICIENTILOR DE SALARIZARE

COMUNICAT DE PRESĂ M.M.F.P.S. 13.08.2009

Secretarul de stat în Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Valentin Mocanu, coordonator al Departamentului Dialog Social, a avut joi, 13 august 2009, o întâlnire cu reprezentanţi ai confederaţiilor sindicale din învăţământ, pe tema proiectului Legii unice de salarizare a personalului bugetar.
La discuţii a participat şi ministrul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ecaterina Andronescu .

În cadrul acestei întâlniri, liderilor confederaţiilor sindicale din învăţământ li s-a comunicat că finalizarea grilei de ierarhizare şi a valorii coeficientului se realizează, în această perioadă, la Ministerul Finanţelor Publice, pe baza unei analize tehnice. Această analiză se face ţinând cont de principiile stabilite şi de datele privind numărul de salariaţi, în funcţie de care se calculează media ponderată, care să conducă la un raport de 1 la 2 între salariul minim şi salariu mediu.

„Programul de guvernare menţionează faptul că învăţământul trebuie să rămână un domeniu prioritar, iar prin această lege-cadru de salarizare se respectă acest principiu, materializat, de altfel, prin modul în care, de comun acord cu reprezentanţii sindicatelor şi ai instituţiilor implicate, au fost stabilite echivalenţele intersectoriale ale funcţiilor de execuţie şi de conducere”, a precizat Valentin Mocanu, secretar de stat în Ministerul Muncii.


În cadrul discuţiilor au fost reiterate principiile legii salarizării unitare şi anume:
- raportul între cel mai mic şi cel mai mare salariu va fi de 1 la 15;
- salariul minim reprezintă elementul de calcul pentru grila de salarizare (valoarea coeficientului 1 din grila de ierarhizare);
- salariul minim este de 50 % din salariul mediu;
- pe durata de implementare nu sunt diminuate salariile în plată;
- pe durata implementării, salariile în plată mai mari decât rezultatul multiplicării valorii coeficientului 1 (salariul minim) cu coeficientul de referinţă corespunzător funcţiei sunt îngheţate;
- salariile în plată mai mici decât valoarea calculată conform procedurii de mai sus pot fi majorate în limita sumelor alocate de la buget destinate cheltuielilor salariale;
- majorările pe categorii, conform principiilor de mai sus, sunt decise prin legile anuale de implementare a legii cadru de salarizare unitară.

„În perioada de implementare vor fi majorate salariile corespunzătoare funcţiilor care, prin mecanismele de majorare folosite până în prezent, au fost neglijate, rezultând diferenţe semnificative între diverse sectoare de activitate, conducând la un raport de aproximativ 1:38 între cel mai mic şi cel mai mare salariu în plată, ca şi la un raport de aproximativ 1:31 între salariul minim şi salariul mediu, inechitabil şi contrar normelor Cartei Sociale Europene. Aceste disfuncţionalităţi vor fi corectate prin legea cadru de salarizare unitară”, a mai arătat reprezentantul Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.


Direcţia Politici Publice şi Comunicare

Codul educaţiei intră astăzi în dezbatere publică

Codul educaţiei intră de azi în dezbatere publică. Chiar dacă a fost finalizat, proiectul legislativ stârneşte în continuare controverse. În timp ce ministrul educaţiei doreşte ca documentul să intre în Parlament, sindicaliştii spun că pachetul legislativ va fi asumat de Guvern peste trei săptămâni. În plus, cele două părţi au avut păreri contradictorii şi în ceea ce priveşte unele prevederi existente în viitoarea lege.
Învăţământul obligatoriu ajunge la 13 clase în loc de 10, iar grupa pregătitoare devine obligatorie. La sfârşitul clasei a patra, elevii vor fi supuşi unei evaluări, iar la finalizarea gimnaziului vor mai trece printr-o testare.
Şi Bacalaureatul se schimbă: vor fi două examene orale în timpul anului şcolar - la limba română şi o limbă străină, iar Bacalaureatul propriu-zis va însemna un examen la trei materii. O veste bună: timpul petrecut la şcoală se reduce, în medie, cu 5 ore.
Dacă vorbim şi despre conduita elevilor, s-a încheiat cu fustele mini, piercing-urile, ţigările sau revistele pentru adulţi.
Schimbări sunt şi pentru profesori. Vor fi evaluaţi psihologic şi vor urma cursuri de formare profesională o dată la 5 ani. Dascălii care refuză aceste lucruri vor fi suspendaţi din învăţământ. Pentru a deveni titular pe post, profesorul va fi mai întâi ucenic la un mentor. Stagiatura durează un an iar la final acesta susţine trei inspecţii şi un test. Dacă trece de ele, poate merge la examenul de titularizare.
Propunerea ca directorii de şcoli să poată ocupa funcţii politice a stârnit controverse. Părerile au fost împărţite şi în legătură cu posibilitatea rectorilor de a fi şi demnitari. Tot în învăţământul universitar s-a stabilit ca profesorii soţ şi soţie sau tată-fiu să nu mai poată preda în aceeaşi facultate, dacă au funcţii de conducere.

10 aug. 2009

COMUNICAT FSLI


„Graba cu care Guvernul Boc vrea să îşi asume răspunderea pe pachetul de legi privind educaţia, poate fi justificată numai de interese meschine, politicianiste şi ambiţii personale. Doar un guvern „ rupt de realitate” poate susţine că în 2 septembrie îşi asumă răspunderea pe pachetul de legi privind educaţia şi, din 15 septembrie, data începerii cursurilor anului şcolar 2009/2010, îl implementează. Un pachet de legi cu un asemenea impact social, care influenţează soarta a generaţii întregi de copiii, nu poate fi adoptat „pe picior”, el trebuie să aibă consensul tuturor factorilor implicaţi – societate civilă, părinţi, elevi etc. În caz contrar, şi aceste legi vor fi supuse unor modificări succcesive, pe parcursul aplicării, şi nu vor crea stabilitatea şi coerenţa de care are cu adevărat nevoie sistemul educaţional ” a declarat Aurel Cornea, Preşedintele F.S.L.I.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE
Bucureşti,
10 august 2009

3 aug. 2009

CODUL EDUCATIEI - MATERIAL IN ACTUALIZARE PERMANENTA

06.08.2009 - CODUL EDUCATIEI - Cartea a II-a - Statutul Personalului Didactic
04.08.2009 - CODUL EDUCATIEI
03.08.2009 - CODUL EDUCATIEI
02.08.2009 - CODUL EDUCATIEI - VIATA SCOLII
01.08.2009 - CODUL EDUCATIEI - (PARTEA A II-A)
01.08.2009 - CODUL EDUCATIEI
31.07.2009 - CODUL EDUCATIEI - (PARTEA A II-A)
31.07.2009 - CODUL EDUCATIEI

SURSA: www.liviumarianpop.blogspot.com

Federatiile din Invatamant solicita o intalnire de urgenta cu Consiliu de Coordonare a coalitei de guvernamant

Conducerile federaţiilor reprezentative din învăţământ constată, în ultima vreme, mai multe încălcări ale ACORDULUI semnat în data de 6 mai a.c. cu reprezentanţii Guvernului.
În aceste condiţii, solicităm, în regim de urgenţă, o întâlnire cu conducerea Consiliului de Coordonare a coaliţiei de guvernământ pentru a lămuri probleme ce nu mai suferă amânare, mai ales având în vedere intenţia Guvernului de a modifica unilateral Proiectul de Lege a salarizării unitare a bugetarilor, negociată cu noi în ultimele luni, în sensul diminuării dramatice a coeficienţilor de ierarhizare.
Atenţionăm că în cazul în care Guvernul României nu-şi va respecta angajamentul stipulat în ACORD privind salarizarea personalului din învăţământ, vom relua acţiunile de protest, conform art.10 din acest ACORD.
Bucureşti, 3 august 2009
Preşedinte FSLI, Aurel Cornel
Preşedinte FSI Spiru Haret, Gheorghe Isvoranu
Secretar general FEN, Constantin Ciosu
Preşedinte FNS Alma Mater, Anton Hadăr

ORDINUL M.E.C.I. NR. 4595/22.07.2009

S-A CONSTITUIT GRUPUL DE LUCRU PENTRU DEZBATEREA CODULUI EDUCAȚIEI

Urmare a discuțiilor din cursul zilei de astăzi, 28.07.2009, cu doamna ministru Ecaterina Andronescu, va avea loc întâlnirea Grupului de Lucru pentru dezbaterea Codului Educației.
Prima ședință va avea loc joi, 30.07.2009, ora 10,00 la Complexul Studențesc Tei, str.Oltețului nr.30, București, urmând ca dezbaterile să continue în perioada imediat următoare.Din partea fiecărei organizații sindicale vor participa câte doi reprezentanți.
Titluri, capitole şi secţiuni
CODUL EDUCAŢIEI
PARTEA I – LEGISLATIVĂ
CARTEA I – EDUCAŢIA ŞI FORMAREA PROFESIONALĂ
TITLUL I – DISPOZIŢII GENERALE
TITLUL II – SISTEMUL NAŢIONAL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
TITLUL III – ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
TITLUL IV – ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
TITLUL V – ÎNVĂŢĂMÂNTUL MILITAR ŞI ÎNVĂŢĂMÂNTUL DE ORDINE ŞI SECURITATE PUBLICĂ
TITLUL VI – ÎNVĂŢAREA PE PARCURSUL ÎNTREGII VIEŢI (EDUCAŢIA PERMANENTĂ)TITLUL VII – EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT
TITLUL VIII – RECUNOAŞTEREA DIPLOMELOR ŞI CALIFICĂRILOR PROFESIONALE
Anexele TITLULUI VIII:Anexa 1: Lista activităţilor care nu intră sub incidenţa titlului
Anexa 2: Lista profesiilor reglementate în România
Anexa 3: Lista autorităţilor competente corespunzătoare fiecărei profesii reglementate în România
Anexa 4: Lista profesiilor reglementate în România care necesită cunoaşterea dreptului român
Anexa 5: Lista ciclurilor de formare profesională care au o structură specială (a)
Anexa 6: Lista ciclurilor de formare cu o structură specială (b)
TITLUL IX – ÎNVĂŢĂMÂNTUL PARTICULAR
TITLUL X – FORMAREA PROFESIONALĂ A ADULŢILOR
TITLUL XI – DEZVOLTAREA STRATEGICĂ A SISTEMULUI NAŢIONAL DE ÎNVĂŢĂMÂNT
TITLUL XII – DISPOZIŢII TRANZITORII ŞI FINALE
CARTEA A II-A – STATUTUL PERSONALULUI DIDACTIC
TITLUL I – DISPOZIŢII GENERALE
TITLUL II – ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
TITLUL III – ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR
TITLUL IV – DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PERSONALULUI DIDACTIC, DE CONDUCERE, DE ÎNDRUMARE ŞI DE CONTROL
TITLUL V – DISTINCŢII ŞI PREMIITITLUL VI - RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ ŞI MATERIALĂ A PERSONALULUI DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR, A PERSONALULUI DE CONDUCERE, DE ÎNDRUMARE ŞI DE CONTROL
TITLUL VII – PENSIONAREA PERSONALULUI DIDACTIC
TITLUL VIII – DISPOZIŢII TRANZITORII ŞI FINALECADRUL NATIONAL AL CALIFICĂRILOR
PARTEA A II-A – PROCEDURALĂ(listă orientativă)
I. REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREUNIVERSITAR
II. METODOLOGIA PRIVIND STABILIREA CIFRELOR DE ŞCOLARIZARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR ŞI SUPERIOR
III. METODOLOGIA PRIVIND TRECEREA ELEVILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL GIMNAZIAL ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL LICEAL
IV. METODOLOGIA PRIVIND MIŞCAREA PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
V. STANDARDE NAŢIONALE DE REFERINŢĂ PENTRU SPAŢIILE ŞCOLARE ŞI UNIVERSITARE
VI. STANDARDE NAŢIONALE DE REFERINŢĂ PRIVIND DOTĂRILE CU MATERIALE ŞI MIJLOACE DIDACTICE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
VII. STANDARDE NAŢIONALE DE REFERINŢĂ PRIVIND TEHNOLOGIA INFORMAŢIEI ŞI COMUNICĂRII ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
VIII. STANDARDE NAŢIONALE DE REFERINŢĂ PRIVIND BIBLIOTECILE ŞCOLARE ŞI CENTRELE DE DOCUMENTARE ŞI INFORMARE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
IX. METODOLOGIA PRIVIND FINANŢAREA DIN FONDURI PUBLICE A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR
X. METODOLOGIA PRIVIND FINANŢAREA DIN FONDURI PUBLICE A ÎNVĂŢĂMÂNTULUI SUPERIORXI. METODOLOGIA PRIVIND EVALUAREA, AUTORIZAREA ŞI ACREDITAREA FURNIZORILOR DE EDUCAŢIE ŞI FORMARE PROFESIONALĂ
XI. METODOLOGIA PRIVIND ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA EVALUĂRILOR ŞI EXAMENELOR NAŢIONALE
XII. METODOLOGIA PRIVIND RECUNOAŞTEREA ŞI ECHIVALAREA STUDIILOR ŞI DIPLOMELOR
XIII. REGULAMENTE DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A INSTITUŢIILOR CONEXE DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
XIV. INFRACŢIUNI ŞI CONTRAVENŢII. SANCŢIUNI
XV. [LA DISPOZIŢIE]
XVI. [LA DISPOZIŢIE]
XVII. [LA DISPOZIŢIE]
XVIII. [LA DISPOZIŢIE]
XIX. [LA DISPOZIŢIE]
XX. [LA DISPOZIŢIE]
Sursa: Liviu Marian Pop

INFORMARE ÎNTÂLNIRE MECI 28 IULIE 2009

Astăzi, 28.07.2009, a avut loc întâlnirea reprezentanţilor federaţiilor sindicale din învăţământ cu ministrul educaţiei, doamna Ecaterina Andronescu, pentru stabilirea calendarului negocierilor privind Codul educaţiei.
S-a convenit ca acestea să înceapă joi, 30.07.2009, urmând ca acesta să fie definitivat până la sfârşitul lunii august a.c.
Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ participanţi la întâlnire, i-au solicitat, în mod expres, doamnei ministru să invite la elaborarea acestui Cod şi pe domnii Mircea Miclea şi Cristian Mihai Adomniţei, foşti miniştri ai învăţământului care au elaborat proiecte legislative privind educaţia, propunere acceptată fără rezervă de doamna Andronescu şi de reprezentanţii celorlalte federaţii sindicale.
Partea sindicală a respins categoric intenţia Primului – Ministru al României, domnul Emil Boc, de asumare a răspunderii Guvernului pe pachetul de legi privind educaţia, apreciind că un Cod al educaţiei trebuie să fie adoptat de Parlament prin consensul întregii clase politice.
Reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ au susţinut necesitatea dezbaterii publice a proiectului Codului educaţiei, pentru ca elevii, părinţii, dascălii şi toţi factorii implicaţi în actul educaţional să îşi poată exprima opinia, în vederea îmbunătăţirii acestuia.
PRIM-VICEPREŞEDINTE FSLI,
Simion HANCESCU

POZIȚIA FSLI FAȚĂ DE NOTA MECI NR. 37501/22.07.2009

În mod abuziv, încălcând cele mai elementare norme de dialog social, fără consultarea federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de ramură, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, a somat inspectoratele şcolare, prin Nota nr. 37501/22.07.2009, să procedeze la reducerea a aproximativ 20.000 de posturi didactice de predare.
„Această măsură, luată în timpul desfăşurării etapelor mişcării personalului didactic, demonstrează lipsa totală de respect de care dă dovadă conducerea ministerului faţă de cadrele didactice, cărora li se diminuează norma didactică de predare şi care sunt, în mod forţat, supuse restrângerii de activitate. Este încă o dovadă a incapacităţii Guvernului Boc de a aplica măsuri realiste de diminuare a cheltuielilor în sectorul bugetar. În plină criză economică, numai un guvern iresponsabil poate sacrifica educaţia!”, a declarat Preşedintele FSLI Aurel Cornea.
„Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ consideră că această Notă este lovită de nulitate, fiind emisă cu încălcarea prevederilor legale privind numărul de posturi din învăţământ finanţate de la bugetul de stat, dar şi a dispoziţiilor contractului colectiv de muncă la nivel de ramură. Solicităm ministrului educaţiei, doamna Ecaterina Andronescu, să dispună măsurile ce se impun pentru reintrarea în legalitate” a mai afirmat Aurel Cornea.
DEPARTAMENTUL COMUNICARE FSLI
Bucureşti,27 iulie 2009

NOTA M.E.C.I. 37501/22/07.2009 PRIVIND REDUCERILE DE POSTURI