1.
Alocarea,
începând cu anul 2014, a minimum 6% din P.I.B. pentru educație și
creșterea ponderii cheltuielilor de personal pentru învățământ, pentru
micșorarea decalajului dintre România și celelalte țări membre ale Uniunii
Europene care alocă, în medie 5,2% din P.I.B. educației;
2.
Modificarea
Legii educației naționale.Solicităm:
- modificarea componenței consiliului de administrație al unităților de
învățământ, astfel încât ponderea personalului didactic și a personalului de
conducere din unitate să constituie o majoritate simplă;
-reintroducerea normei de predare de 16 ore/ săptămână
pentru personalul didactic care are peste 25 de ani vechime în învăţământ și
gradul didactic I;
- decontarea cheltuielilor cu naveta personalului didactic, de la
bugetul de stat, prin Ministerul Educației Naționale;
- reintroducerea ajutorului de 100 euro/an, pentru achiziționarea de
cărți sau programe educaționale pe suport electronic;
- reintroducerea sporului de doctorat;
- pensionarea anticipată, cu cel puțin 3
ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului
pensiei;
- acordarea gradației de merit și pentru personalul didactic auxiliar;
- dobândirea de către cadrele didactice a celei de-a doua specializări,
prin programe de conversie profesională, cu finanțare de la bugetul de stat;
3.
Adoptarea
unei LEGI DE SALARIZARE, prin care:
a) salariile profesorilor debutanți să
crească cu 50 %, iar raportul dintre salariul de bază maxim al funcției
didactice și cel minim să fie de 2:1, pentru ca profesia de
dascăl să devină motivantăpentrutinerii performanți;
b) reîntregirea veniturilor personalului
din învățământ la nivelul celor din anul 2009,ceea ce ar determina
creșterea salariilor personalului din învățământ cu aproximativ 15%;
c) majorarea salariilor personalului
nedidactic, prin reintroducerea
sporului de vechime în muncă;
4.
Depolitizarea
învățământului, prin acordarea rolului determinant colectivului
școlii în alegerea directorului;
5.
Debirocratizarea
sistemului de învățământ, prin reducerea semnificativă a situațiilor
și evidențelor pe care le întocmesc cadrele didactice;
6.
Regândirea
programelor școlare și a sistemului de evaluare a elevilor, în
sensul de a se pune accent pe latura formativă și nu pe cea informativă.
Sursa: FSLI
3 comentarii:
Unde ati introdus ca invatatorii sa nu mai fie obligati sa urmeze studii superioare ??? De ce prof. pentru inv. primar are salariul mai mare decat invatatorul ??? CE FACE EL IN PLUS LA CLASA ???
DE CE la toate concursurile de metodisti li s-au interzis invatatorilor sa participe ???? S-a cerut LICENTA ???? exmplele le gasiti pe site-urile ISJ-urilor (exemplu Neamt !!!)\
DE CE la cursurile de formare profesionala continua prin CCD -uri sau POSDRU se cere DIPLOMA DE LICENTA invatatorilor ??? Aia de bacalaureat are RAIE ???
De Ce este DISCRIMINARE la cursurile de metodisti, formatori, mentori prin CCD-uri (CCD Neamt) ??? Se cere NUMAI licenta !!!!
RUSINE SINDICATELOR DIN JUD. NEAMT CARE AU ACCEPTAT CONCURSUL DE METODISTI LA INVATATORI NUMAI CU DIPLOMA DE LICENTA !!!
Am luat atitudine fata de acest mesaj, probabil ca nu s-a inteles bine. Replica mea se referea strict la profesorul de primar. Si ma supara enorm aceste catalogari pe care le faceti. Eu insami am fost si invatatoare si profesoara de gimnaziu si profesor de ciclu primar. Pot spune ca un adevarat dascal, indiferent de functia pe care o ocupa munceste la fel de mult. Dumneavoastra de ce faceti discriminari? V-ati pus intrebarea cate caiete corecteaza un invatator? Ce specialitate aveti? Invatatorul, profesorul de primar este un fel de Budulea taichii. Si la clasele a II-a si a IV-a se face evaluare nationala. Asa ca va rog, nu ne sade bine sa comentam in felul acesta. Replica pe care am dat-o eu se referea la profesorul de ciclu primar, versus invatatoare.
Da! E bine si subscriu! Dar as adauga ceva: Punerea in legalitate a asa-zisleor consortii, cand s-au facut tiularizari fara respectarea legii, pe norme si posturi inexistente, cand s-au comasat doar de dragul comasarii. As dori sa se revina la vechile structuri, dinainte de comasarea aceea fara rost si sa se repuna in drepturi cadrele didactice, pe normele lor de atunci. AIa a fost o ilegalitate majora. AU constituit catedre fara a respecta calendarul miscarii personalului didactic. Unii s-au trezit titulari pe posturile altora, fara concurs.
Trimiteți un comentariu