5 ian. 2010

Propuneri de masuri ale M.E.C.T.S. in vederea aplicarii in invatamantul preuniv. de stat a prevederilor OUG NR.114/2009

Alaturat - tabelul cu propunerile de masuri in vederea aplicarii in invatamantul preuniversitar a prevederilor OUG nr.114/2009, discutate in data de 5 ianuarie cu reprezentantii minsterului.
Va rugam sa ne trimiteti propunerile si parerile dvs. in legatura cu aceste masuri, cat mai repede posibil la adresa de e-mail
slipcluj@gmail.com pana joi, 07.01.2009, ora 16.00 sau pe blog, ca si comentarii la aceasta postare.









5 comentarii:

htlm spunea...

Invatatorii sa predea iarasi orele de sport, asa cum au facut-o mult timp..,fara bani, in norma de 18 ore ,ar fi o economie...nu?
Orele de limbi straine se pot face de institutorii care au in matricola de la facultate o limba straina....nu? cel putin in rural...acolo unde nimeni nu doreste sa ajunga...nu?...Si asa cu naveta asta ,fara decont, cu scaderea salariilor, ...cine credeti ca o sa mai vina la tara...,copiii sunt cei care vor pierde cu atatea comasari si bineinteles noi dascalii...,care mai avem cativa ani pana la pensie, fara facultati recente, fara nici o satisfactie in acest moment...doar dezgust!

Anonim spunea...

Imi place "gozav" singurul comentariu anonim...Stimata/stimate colega/coleg, de ce incitati la discriminare? Credeti ca un invatator sau institutor care munceste in aceleasi conditii ca si dumneavoastra e mai putin uzat psihic? Ia mai gadnditi-va putin! Eu sunt de parere ca nu e cazul sa renuntam la un drept castigat, chiar in instanata si care cere modificare de legei organice. Credeti ca cei care au introdus acest articol 45 in Legea 128/1997 n-au judecat inainte??? Mai ganditi-va!

Anonim spunea...

Consider ca , calitate in invatamantul romanesc nu se poate realiza marind numarul de elevi la clasa. Fiind un numar mare de elevi la clasa procesul de invatare este greoi , nu se poate lucra diferentiat cu elevii , elevii cu potential vor fi "trsasi" in jos deoarece trebuie sa lucrezi la nivelul clasei pentru atingerea obiectivelor .

Cel mai bine se lucreaza cu un numar de maxim 20 de elevi , asa putand sa lucrezi diferentiat in functie de potentialul fiecaruia.
Nu se intelege modul de calculare a claselor care vor disparea la 1 septembrie 2010 .
Proboabil ca cei care sunt "la putere" au uitat de unde au plecat, cum isi efectuau orele si cu ce elevi .
La disciplinele tehnice au redus numarul de ore , dar materia a ramas aceeasi , dar ce conteaza? Au redus numarul de profesori .Si au plecat din sistem oameni buni , caci erau suplinitori calificati si au ramas unii titulari care nu au nicio treaba cu invatamantul ( mai au cativa ani pana la pensionare si efectiv nu i mai intereseaza ce se intampla - ba da sa si ia salariul si atat) ..
Nu a venit nimeni din minister sa "ia pulsul" celor "mici" , sa vada ce se intampla la clase si cum faci orele atunci cand trebuie sa le explici elevilor anumite notiuni si nu ai la dispozitie absolut nimic,baza materiala neexistand la multe scoli .Atunci incerci sa gasesti o solutie ca sa predai cat mai bine , pe intelusul tuturor
realizand materiale didactice pe banii tai . Dar ce conteaza ?
Un profesor suplinitor calificat cu gradul I , din orasul tuturor posibilitatilor : BRAILA .

Anonim spunea...

Propuneri de măsuri în vederea aplicării în învăţământul preuniversitar de stat a prevederilor OUG nr. 114/2009

*** NU PUTEM FACE REFORMĂ ÎN ÎNVĂŢĂMÂNT DACĂ PRIVIM ÎNAPOI ŞI NU OFERIM ELEVILOR CELE MAI BUNE CONDIŢII DIN PUNCT DE VEDERE AL PREGĂTIRII CADRELOR DIDACTICE ŞI AL BAZEI MATERIALE NECESARE.
Reforma în învăţământ nu se realizează prin trimiterea acasă a celor care sunt îndreptăţiţi să educe!!!

Drept urmare, să ne întrebăm: „De ce să reducem nr de profesori dacă nici în prezent nu sunt suficienţi? De ce să le refuzăm dreptul copiilor noştri de a avea parte de o educaţie aleasă, bazată pe o reformă reală?”
Pe baza acestor considerente, cadrele didactice din Şcoala Şpecială-C.R.D.E.I.I. ne exprimăm opiniile cu privire la următoarele măsuri:

MĂSURA 1: În condiţiile în care un director de şcoală are responsabilităţi pe care noi le considerăm suficiente, considerăm că reluarea activităţii la catedră a directorului nu face altceva decât să supraîncarce programul şi aşa destul de încărcat

MĂSURA 2: În condiţiile în care un cadru didactic cu gradul didactic I şi o vechime de peste 25 ani în învăţământ are dreptul la diminuarea normei didactice, acest drept ar trebui respectat în continuare

MĂSURA 3: Majorarea efectivelor minime de elevi/preşcolari va duce, în unele cazuri la desfiinţarea unor unităţi de învăţământ. Întrebările care se ridică: „Au şcolile de la noi baza materială necesară pt a putea face faţă unui nr suplimentar de elevi veniţi din cadrul altor unităţi în urma desfiinţării acelor şcoli?” „Guvernul înţelege prin reforma învăţământului românesc crearea unor spaţii restrânse cu efective mari de elevi şi cât mai puţine cadre didactice, în care aceştia să NU aibă posibilitatea să se dezvolte???”

MĂSURA 4: Reforma în învăţământ NU înseamnă clase cu efective de peste 25 de elevi!!! Reforma în învăţământ înseamnă un număr mai mare de cadre didactice pt. un nr. restrâns de elevi, astfel încât activitatea să nu se desfăşoare frontal şi fiecare elev în parte să poată participa activ la oră nu doar o singură dată (când „îi vine rândul să iasă la tablă”). Toate statele occidentale care au sisteme de învăţământ superior organizate faţă de cel românesc adoptă această măsură.
Reforma trebuie sa vizeze programele de învăţământ supraîncărcate.Prin refomarea programelor pe baza principiilor didactice moderne,prin tranformarea unor materii în opţionale(religia) se poate determina scăderea numărului de ore şi în consecinţă reducerea unor norme didactice.
In învăţământul special orice creştere a numărului de elevi în şcoală sau în clasa ar perturba grav activitatea didactică şi de recuperare a elevilor cu C.E.S.

Anonim spunea...

programul AFTER SCHOOL ar putea oferi o sansa celor ramasi fara posturi.DIN EXPERIENTA scolilor care au acest program de multi ani putem spune ca multi parinti doresc sa contribuie la acoperirea cheltuielilor