
În aceste condiții, revine pericolul ca, în lunile noiembrie și decembrie să avem salariul diminuat sau zile de concediu fără plată.
Este posibil ca, în funcție de opțiunile membrilor de sindicat să reluăm acțiunile de protest.
Citiți mai jos comunicatul de presă al CCR:
COMUNICAT DE PRESĂ
COMUNICAT DE PRESĂ
În şedinţa din data de 4 noiembrie 2009, sesizată în cadrul controlului anterior promulgării legii, prevăzut de art.146 lit.a) din Constituţie, cu obiecţiile de neconstituţionalitate referitoare la:
-Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional;
-Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;
-Legea educaţiei naţionale,Curtea Constituţională a decis, cu majoritate de voturi, următoarele:
-Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional este constituţională în măsura în care prevederile Capitolului IV din lege nu se referă la persoanele pentru care durata mandatului este stabilită expres prin Constituţie;
-Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice este constituţională în măsura în care prevederile art.41 alin.(2) lit.e) din lege, criticate prin obiecţia de neconstituţionalitate, nu se referă la cazurile în care Legea fundamentală admite în mod expres cumulul de funcţii.
-Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional;
-Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice;
-Legea educaţiei naţionale,Curtea Constituţională a decis, cu majoritate de voturi, următoarele:
-Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional este constituţională în măsura în care prevederile Capitolului IV din lege nu se referă la persoanele pentru care durata mandatului este stabilită expres prin Constituţie;
-Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice este constituţională în măsura în care prevederile art.41 alin.(2) lit.e) din lege, criticate prin obiecţia de neconstituţionalitate, nu se referă la cazurile în care Legea fundamentală admite în mod expres cumulul de funcţii.
Argumentaţia reţinută în motivarea soluţiilor pronunţate de Curtea Constituţională va fi prezentată în cuprinsul deciziilor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Deciziile sunt definitive şi general obligatorii şi se comunică Preşedintelui României în vederea promulgării legii, potrivit art.77 alin.(3) din Constituţie.
În ceea ce priveşte Legea educaţiei naţionale, având în vedere că, în urma deliberărilor, nu s-a obţinut majoritatea de voturi cerută de art.6 coroborat cu art.51 alin.(1) teza a doua din Legea nr.47/1992, pentru adoptarea deciziilor, Curtea Constituţională a dispus repunerea pe rol a dosarului pentru data de 18 noiembrie 2009.
BIROUL DE PRESĂ AL CURŢII CONSTITUŢIONALE
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu