Înainte de a se înscrie la o şcoală sau un liceu, elevii şi părinţii vor putea, în anii următori, să verifice calitatea şcolii vizate. Rata de absolvire, numărul abandonurilor şcolare, notele obţinute la examenele naţionale, toate acestea vor putea fi verificate pe o hartă a riscurilor educaţionale. Aceeaşi hartă va ajuta Ministerul Educaţiei şi Cercetării să identifice mult mai rapid problemele din fiecare şcoală şi să facă investiţiile necesare acolo unde este cu adevărat nevoie.
Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) a lansat, la mijlocul acestei săptămâni, un proiect menit să aducă performanţă şi calitate în sistemul de învăţământ preuniversitar. Programul „Dezvoltarea sistemului naţional de management şi asigurare a calităţii în învăţământul preuniversitar”, finanţat cu peste cinci milioane de euro din Fondul Social European, urmează să fie implementat în perioada 2009 – 2011. Obiectivul principal al programului reprezintă elaborarea unor standarde specifice fiecărei şcoli şi, pe baza acestor referinţe, realizarea unei „hărţi naţionale a riscului educaţional”.
Performanţa diferă de la oraş la sat„Pentru un liceu de la oraş, faptul că absolvesc 70% dintre elevi nu reprezintă performanţă, însă, pentru o şcoală din mediul rural, acest lucru ar însemna o adevărată performanţă. Noi nu putem generaliza calităţile învăţământului la nivelul tuturor şcolilor din ţară. Eforturile cadrelor didactice de la o şcoală unde există absenteism şi abandon şcolar ridicat este mult mai mare decât efortul cadrelor didactice de la un liceu de elită”, spune Violeta Gogu, purtătorul de cuvânt al ARACIP. Aceasta spune că, în următorii ani, fiecare şcoală va fi evaluată în funcţie de mai mulţi indicatori precum: rata de absolvire, numărul de copii care provin din familii dezorganizate, numărul de copii care au părinţi plecaţi în străinătate şi alte câteva zeci de instrumente de măsură.
Rezultatele şcolilor disponibile onlinePe măsură ce şcolile vor fi evaluate în baza acestui proiect, părinţii vor putea să se informeze despre fiecare şcoală în parte. „Tot în cadrul proiectului, vrem să facem o bază de date care să fie accesibilă online oricui. Aceasta va fi făcută împreună cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Astfel, vom putea ajunge la un moment dat să aflăm imediat care şcoli au nevoie de calculatoare, care şcoli au cel mai mare abandon şcolar, cel mai mare progres”, mai spune Gogu. Aceasta precizează însă că nu se va putea face o ierarhizare a tuturor şcolilor. „Problemele fiecărei şcoli difere de la una la alta. Nu se pot pune într-o ierarhie”, adaugă reprezentantul ARACIP.
Dascălii, plătiţi în funcţie de performanţăOficialul ARACIP adaugă că nu ştie dacă salarizarea profesorilor va fi făcută în funcţie de indicatorii şcolii la care predau. Propunerile de acest gen au existat şi la Cluj. Într-un interviu acordat cotidianului Informaţia de Cluj, Marinela Marc, inspector şcolar general adjunct, a susţinut că salarizarea, în funcţie de şcoală ar fi benefică. „Atunci, dascălul care intră în sistem ştie de ce este în stare: mă duc la acea şcoală unde mi se cere această performanţă şi voi avea acel salariu, sau mă limitez la această performanţă şi ştiu că pot ajunge la maximul acestui salariu”, afirma Marc.
Sursa: http://www.informatiacluj.ro/Harta-scolilor-online~13149
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu