Cluj-Napoca, P-ta Stefan cel Mare nr. 4/19, Tel: (0264)596947, Fax: (0264)594136 www.slipc.ro E-mail: slipcluj@gmail.com
10 dec. 2008
Profesorii nu vor ca elevii şi părinţii să le "stabilească" salariile
Cadrele didactice nici nu vor să audă despre proiectul Ministerului Educaţiei referitor la evaluarea lor de către comunitate în vederea salarizării. "Acest sistem de evaluare a profesorilor este unul antipedagogic. Un elev va aprecia obiectiv un cadru didactic? Cum să pui, de exemplu, părinţii dintr-o comunitate de semianalfabeţi să evalueze un profesor?", se întreabă reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Aceştia consideră că, pentru evaluarea cadrelor didactice în vederea salarizării diferenţiate, Ministerul Educaţiei trebuie să elaboreze "criterii care să ţină cont de specificul şcolii şi de mediul din care provin elevii". "Trebuie definită performanţa şcolară. Trebuie avute în vedere diferenţele dintre elevii din mediul urban şi cel rural. Profesorii pot fi la fel de buni, însă elevii pot obţine rezultate diferite la învăţătură şi din cauza dotării şcolilor. Unităţile de învăţământ preuniversitar din mediul urban au calculatoare şi laboratoare, în timp ce în mediul rural există elevi care nici măcar acasă nu au calculatoare", a declarat, pentru "Curentul", Aurel Cornea, preşedintele FSLI. Potrivit acestuia, "principalul criteriu după care ar trebui calculate salariile cadrelor didactice este progresul şcolar". Acesta a adăugat că progresul şcolar trebuie să ţină cont de standarde educaţionale minime: "Cunoştinţele elevilor trebuie evaluate în prima şi în ultima zi de şcoală. Ministerul Educaţiei trebuie să stabilească exact ce trebuie să ştie un elev la început şi sfârşit de an şcolar la toate materiile. Astfel, Ministerul Educaţiei, prin inspectoratele şcolare judeţene, va şti şi care sunt performanţele fiecărui cadru didactic". Până una-alta, sindicaliştii consideră că, prin promovarea proiectului privind salarizarea diferenţiată a profesorilor în funcţie de evaluarea comunităţii, ministrul Educaţiei, Anton Anton, "a vrut să facă puţină vâlvă pentru a nu i se reproşa că nu a făcut nimic cât timp a fost ministru".
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu