Ordin nr. 5484/2011din 29/09/2011pentru aprobarea Metodologiei privind recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal de către cadrele didactice care ocupă funcţii de educatori/educatoare, institutori/institutoare, învăţători/învăţătoare, maistru-instructor, antrenor, în vederea ocupării funcţiei didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, profesor pentru învăţământul primar, profesor de instruire practică, respectiv profesor-antrenor în cluburile sportive şcolare, palatele şi cluburile copiilor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 735 din 19/10/2011
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 735 din 19/10/2011
24 de comentarii:
Nici o miscare de aplicare a acestui ordin.Oare ce se mai asteapta?Dar fiind vorba si de bani mai multi,de unde?
Cu ce sunt mai buni inv. absolventi ai unei facultati de doi bani fata de un inv. absolvent de lic. pedagogic ce-si face treaba, obtine rezultate iar ei au cu 3-4 milioane vechi in plus?
Astept cu nerabdare reevaluarea incompetentilor ascunsi in spatele unor 'diplome' platite destul de scump!!
Cred ca si dumneavoastra ati studiat cu atentie ordinele si stiti ca va puteti alcatui deja doasrele pentru a fi depuse la ISJ in vederea evaluarii pentru acreditare. Eu am anuntat ISJ-ul de existenta acestor metodologii.
Cat preveste remarca doamnei Corina, mi se pare cel putin rautacioasa. Nu toate facultatile "sunt de doi bani". Daca unii colegi, inspirati tot de lege, au considerat ca vor sa-si completeze formarea initiala prin aceasta forma, nu puteti sa le reprosati acest lucru. De nerecunoasterea retroactiva, sau neeliberarea acestor diplome de catre Universitatea Spiru Haret, pentru Faculatatea de Psihologie/Sociologie, nu e vina absolventilor. MECTS trebuia sa se fi sesizat la timp de nerespectarea supunerii acestor facultati la acreditarea din 5 in 5 ani, cum prevede legea. De altfel suntem in proces pe aceasta cauza pentru colegii care se gasesc in aceasta situatie. Cat priveste profesionalismul dumneavoastra dobandit in urma absolvirii liceului pedagogic, nimeni nu vi-l contesta. Ba chiar aveti dreptul sa va faceti echivalarea studiilor pentru functia de profesor, daca v-ati perfectionat in urma formarii periodice,in functie de nesitatile dicate de reforma din Invatamant, asa cum prevedea si legea veche, dobandind creditele necesare, conform aceleasi metoologii.
NOI, INVATATORII CU LICEUL PEDAGOGIC NU AVEM NEVOIE DE RECUNOASTEREA COMPETENTELOR PROFESIONALE,PT. CA ACESTEA SUNT RECUNOSCUTE PRIN ZECI DE DIPLOME SI CERTIFICATE.VOR SA NE MAI DEA O HARTIE...PE CARE, SIGUR NU VA SCRIE RESPECT,CI UMILINTA.
Vi se pare corect ca un absolvent de studii superioare de scurta durata, cu diploma de absolvire sa nu poata primi echivalarea doar pentru ca nu a avut TIMPUL de a da si gradul I , in timp ce un absolvent de liceu ( pedagogic sau sc. postliceala ) care n-a calcat pe scarile unei universitati sa fie numit profesor chiar si doar cu definitivat ?
Tot respectul pentru cei ce muncesc , dar unde e dreptatea ?
Nu mi se pare corect modul in care ne atacam intre noi, urmare a aparitie acestor ordine. Cum credeti ca un absolvent de Liceu Pedagogic va ajunge sa totalizeze 100 de credite doar din cursuri de formare continua, periodica? Cu siguranta ca si-au dat si toate gradele didactice si calificativele de FB le-au primit pe merit. Faptul ca unii dintre noi au urmat si cursurile unei institutii de invatamant superior, nu ne da dreptul sa nu ne fi ingrijit si de perfectionarea noastra prin gradele didactice, cursuri de formare ce erau necesare la un moment dat, nu numai pentru faptul ca si legea speciala ne cerea asta. Asa ca de ce sa nu dorim ca si acesti colegi ai nostri, daca au creditele necesare, sa isi obtina si ei acest drept? Multi dintre ei, pentru ca " nu au calcat pe scarile unei facultati", i-au suplinit pe ce care au facut-o, intelegandu-i si ajutandu-i.
Bataie de joc. Nu se mai merita sa punem atata daruire in meseria noastra fata de modul cum ne trateaza Ministerul Educatiei.
Relu
Deja dosarele se depun. Cand o sa fie un anume numar depuse, comisia se va intruni sa ia decizia corecta. De fapt aceasta comisie se intruneste ori de cate ori este nevoie. Ca membru component, face parte si un reprezentant al Sindicatului din respectiva comisie. Sunt situatii cand un anume coleg, in luna x totalizeaza numarul corespunzator de credite. Directorii de unitati, pot cuprinde in bugetul anului viitor necesarul sumelor pentru noua incadrare a colegilor aflati in situatia prevazuta de ordinul respectiv, ca nu costa nimic acest lucru. Bani speram ca se vor gasi. Altfel la ce bun aceasta alergatura? Nu cred ca e un efort bugetar atat de mare. Prin comasari de unitati de invatamant si reduceri de personal, s-au facut destule economii! Si va mai rog ceva: Haideti sa nu ne mai certam intre noi, care ce merita, sau nu merita. Ministerul de-abia asteapta asta...Vedeti ca "Nemultumitului i se mai poate lua darul..."
Ordinul 5484 nu are nic în comun cu salarizarea.Este vorba doar de echivalarea COMPETENTELOR PE POSTUL DE ÎNVATATOR / EDUCATOARE scl.Salarizarea se face in conformitate cu legea salarizarii, unde studiile se platesc diferențiat. Atâta tot!
Si inca ceva: Echivalarea studiilor nu-i tot una cu a competentelor.Consultati metodologia 5553 care este specifica acestei situatii.(Asta-i ; ne ,,bălăcărim” întâi apoi înțelegem despre ce-i vorba!)
Sunt specificari diferite in aceste ordine, tocmai am scris un articol la "Tribuna invatamantului" pe tema asta, sper sa apara in numarul urmator. Numai ca actualul program de salarizare nu permite incadrarea pe o anume functie, in urma echivalarii si salarizare nemodificata, doar daca nu schimba din nou programul...mai dau vreun ordin, hotarare, ne-am obisnuit cu asta. Sa nu uitam insa ca speranta moare ultima.
"Stimata" doaman Corina, va doresc din suflet sa aveti parte macar de un semestru de facultate "de doi bani", asa cum am facut-o eu in perioada '96-'01. Va asigur ca veti regreta si anul premergator secundei in care ati gandit porcariile pe care le-ati scris. Daca fetita mea va ajunge in clasa unei invatatoare ca dvs., o mut in prima saptamana.
eu am invatat in 5 ani de facultate mai mult decat as fi invatat in 10 licee pedagogice (pentru catedra si pentru viata). Am avut rabdarea si perseverenta sa ascult si bune si rele, si bazaconii si lectii de viata si, chiar daca nu am absolvit o facultate de profil, am avut profesori care ne-au invatat sa citim printre randuri, sa discernem binele de rau, sa facem fata greutatilor si frustrarilor, ceea ce dvs. nu veti sti niciodata. Paguba dvs., nu a noastra!
In rest, eu cred ca totul se va aranja in timp pentru ca sunt prea multe persoane cu influenta interesate sa fie asa. trebuie sa avem rabdare. Asa e in Romania!
Propun Ministerului, sa echivaleze si studiile unui muncitor cu ale unui inginer, ale unui asistent cu studiile unui medic. Doar ministrul educatiei poate face asemenea aberatii.Invatatorii capabili si cu Liceul Pedagogic si cu vechime de 20 -30 de ani experienta si-au continuat studiile, au ramas doar cei care s-au plafonat si nu i-a mai interesat de nimic, nu au facut nici o perfectionare, numai cele obligatorii, dar le sunt de ajuns pentru echivalare. Rusine lor si celor care o sa-i echivaleze!
Propun Ministerului, sa echivaleze si studiile unui muncitor cu ale unui inginer, ale unui asistent cu studiile unui medic. Doar ministrul educatiei poate face asemenea aberatii.Invatatorii capabili si cu Liceul Pedagogic si cu vechime de 20 -30 de ani experienta si-au continuat studiile, au ramas doar cei care s-au plafonat si nu i-a mai interesat de nimic, nu au facut nici o perfectionare, numai cele obligatorii, dar le sunt de ajuns pentru echivalare. Rusine lor si celor care o sa-i echivaleze!
Comentariile sut rautacioase si de o parte, si de alta. Mai bine ati studia metodologia de aplicare. Nu vreau sa mai repet cee ce am spus in legatura cu aceste ordine. Cred insa ca MECTS a profitat de aceste pozitii contradictorii ale noastre si veti vedea, daca studiati metodologiile de aplicare, ca dosarele se reintorc in scoli, ca pentru acreditarea diplomelor de studii de scurta/lunga durata se va alege o anume facultate de profil acreditata unde rectorul isi va alege comisia care va da verdictul recunoaserii diplomelor celor in cauza. In ceea ce-i priveste pe colegii care nu au urmat ulterior calificarii de baza ca invatatori/educatoare/institutori, cursurile unei institutii de invatamant superior, ci s-au preocupat doar de de formare continua si periodica, daca nu au acoperirea in credite suficiente, nu vor putea beneficia de mult discutata si disputata echivalare. Si sa mai stiti ca si ei si-au platit unele din aceste cursuri.
Oricum validare si intr-un caz, si in celalat o va face MECTS, dupa luna august, iar punerea in aplicare se va face doar din noiembrie anul acesta. Asa ca va certati degeaba. Inainte de a varsa naduful unii pe altii, mai bine am cugeta mai mult. Nu-i momentul sa ne atacam asa intre noi.
Buna....la examenul de titularizare din iulie 2011 am obtinut nota 7,75....iar eu lucrez ca suplinitoare pe un post care anul acesta devine vacant...am vreo posibilitate sa ma titularizez pe post cu nota de anul trecut ,fara sa mai sustin inca o data examen si anul acesta???
Colega care lucreaza pe post de invator suplinitor cu concurs de anul trecut si medie peste 7, pe post ce se vacanteaza acum, metodologia nu precede dreptul dumeavoastra de a va titulariza. Se respecta calendarul mobilitatilor prevazut de aceasta. Intai sunt reducerile de activitate, transferurile/pretransferurile titularilor. Titualriza in baza mediei obtinute la concursul din anul trecut nu se ppoate face, dupa prevederile inca actuale ale prezentei metodologii. Pe posturile ce se dau vacante acum, se da concurs de titularizare organizat de unitatea respectiva. Sa vedem cum se vor desfasura aceste concursuri in toate unitatile deodata...
Cele 180 Creditele transferabile (ECTS)obtinute in urma absolvirii cu examen de licenta a Fac. de psihologie (2011) si 30 pentru modul sunt recunoscute cumva pentru echivalare
Multe vorbe inutile. Echivalările propuse de MECTS încearcă să armonizeze o serie de prevederi legislative din țară dar și de pe plan european. Faptul că unul sau altul nu vor benficia de „binefacerile” echivalării nu înseamnă că unii sunt deștepți iar alții fraieri. Ideal ar fi ca toți să fi avut o șansă dar...în viață șansele sunt puține. Mie, personal, criteriile pentru echivalare la profesori mi se par corecte. Dacă un profesor nu a putut sau nu a dorit să-și dea toate gradele ce ar trebui să facă acum ministerul? Să-i facă criterii speciale? Poate ar trebui să-i dea timp să-și dea gradele? Cu ce nu sunt de acord: prevederea conform căreia profesorul care nu-și poate echivala studiile prin această procedură să fie trimis la facultate. Aceasta mi se pare un fel de tragism. Și dacă profesorul mai are 2-3 ani până la pensie ce să facă? Să plătească o facultate ca să devină pensionar cu licență?
Va place sa ii judecati pe altii si sa le dati in cap, dar v-ati gandit ce se intampla cu maistrii instructori mai vechi care au facut si facultati si mastere si si-au luat si gradele, care au fost trimisi la sute de cursuri pentru credite si acum ismb-ul nu mai are nevoie de ei si nu numai ca le da un salariu ca vai de el,dar dupa toate dosarele si promisiunile se aleg la sfarsit de cariera cu o hartie fara valoare.
Am uitat sa va spun ca noi, astia vechi am fost invatati sa invatam pe bune.Asa se facea pe timpul nostru.
In opinia mea,profesorul(cadrul didactic) este un monument de moralitate,demnitate si profesionalism.comentariile de mai sus nu probeaza aceasta calitate!!??
S-a asternut linistea!A disparut speranta?Stie cineva ce se intampla cu eliberarea certificatelor de competenta (5484/2011)?????
Domnule "Anonim" (15 ian. 2012; 18:34),
Va raspunde un invatator care a absolvit Liceul Pedagogic de Invatatori, dar n-a urmat si cursurile unei universitati de profil.
Noi, cei "nelicentiati", nu SUNTEM si nu ne simtim plafonati, pentru ca am fost elevi merituosi in scoala, am muncit si muncim cu daruire si profesionalism, stim sa cantarim si munca noastra, dar si pe aceea a acelora care se ascund in spatele "diplomelor", nu ne jucam cu vorbele si-i cunoastem foarte bine pe multi dintre cei cu studii superioare (ne-au fost colegi de scoala sau elevi).
CRED ca, atunci cand incercam sa ne facem publice opiniile,trebuie sa stim foarte bine limba romana, pentru a nu deveni ridicoli prin ceea ce exprimam. Aflati ca:
- intre REGENTA SI COMPLETIVA DIRECTA NU SE SCRIE VIRGULA (EX.:"Propun Ministerului sa ...");
- "aberatiile" verbale NU SE FAC, CI SE EMIT;
- "nu i-a mai interesat nimic";
- "nicio perfectionare" - vezi DOOM.
Deci, DOMNULE/DOAMNA INDIGNAT/-A, CINE-I INCOMPETENTUL?
OBS.: Desi am numai studii medii, am publicat carti pentru copii, poezii, lucrari de specialitate, compun muzica pentru copii, pictez, particip la simpozioane,implementez proiecte, particip la cursuri de perfectionare, imi duc elevii la concursuri serioase (unde castiga premii si experienta) etc.
Si ca mine sunt atatia INVATATORI pregatiti si daruiti, care au fost studiosi si ca elevi, dar si ca profesionisti. N-au avut insa BANI sa-si ia o DIPLOMA DE LICENTA. Sau, poate, n-au vrut... Cine stie?!...
Cu respect pentru limba romana si pentru meseria de invatator,
Stoicescu V.
P.S.: Unii muncitori sunt mult mai capabili decat DOMNUL INGINER. Iar in domeniul sanitar, daca n-ar fi "trepadusii" de asistenti, cei mai multi doctori ar da chix.
Trimiteți un comentariu